Search

Translate

zondag 28 mei 2017

De Libel als Totemdier


Het is heerlijk weer buiten en het is extra fijn omdat ik een paar dagen achter elkaar vrij heb. Dat betekent dat ik meer gedaan; dus ook meer leuke dingen ☺.

Gister was ik Lavendelolie aan het maken en terwijl ik de bloemetjes van de stengels afplukte kwam er een Libel kijken wat ik aan het doen was. Ze kwam waarschijnlijk op de geur af, maar ik vond het toch heel bijzonder. Ik groette haar en liet haar rustig de boel onderzoeken. Terwijl ze zo bij me fladderde had ik mooi de gelegenheid haar wat beter te bekijken.



Overal Libellen
Al een tijdje zie ik symbolen van Libellen om me heen; in films, op T-shirts en andere kledingstukken van mensen die ik ontmoet, in series, als koekjes...
En nu gister die prachtige ontmoeting.
Google is een geweldig medium om meer te weten te komen over bepaalde dingen... De Libel blijkt een Totemdier te zijn. Een totemdier, ook wel krachtdier genoemd, is een dier dat persoonlijke symbolische betekenis heeft. De eigenschappen die kenmerkend zijn voor het dier, staan voor karaktereigenschappen en vaardigheden die je bezit en/of moet leren in dit leven. Zo heb ik zelf de Wolf, Vuurvliegjes, de Eenhoorn, de Olifant en de Eekhoorn die op dit moment met me mee reizen in dit leven.

Elk dier heeft een bijzondere boodschap en kan je bepaalde krachten geven. Bijna elk dier kan een Totemdier zijn, trouwens, ook dieren waarvan je ze liever niet als Totem zou willen hebben. Toch kan het interessant zijn om er meer over te lezen, omdat het je zelfkennis verhoogd; daarom twee linken onderaan dit bericht.

Betekenis van de Libel als Totemdier
Als de Libel als totemdier in je leven verschijnt, sta je op het punt een transformatie door te maken. De libel verandert in zijn leven van kleur en zo verander je zelf ook van kleur tijdens spirituele groei. Door anders naar jezelf te kijken en je leven anders in te richten, kun je een metamorfose doormaken die je dichter bij je echte zelf brengt.

De Libel staat voor spirituele groei en het doorbreken van illusies. Niet alles is zoals het lijkt en zo kun je je afvragen of hoe jij je nu voordoet wel in lijn is met wie je echt bent of wil zijn. Misschien zijn er gewoontes die je moet doorbreken om jezelf te kunnen zijn. De Libel biedt je een nieuw perspectief en de kracht om je leven van een afstandje te bekijken; vanuit de lucht gaat dat gemakkelijker ☺. Daarbij moedigt de Libel je aan om je eigen kleuren te laten zien en je licht te laten stralen.

Zeg je Ja of Nee tegen deze Totem?
Ik zeg Ja. De Libel is een van mijn Totems op dit moment.

Krachtige Totemgroetjes,
Vivian Dassen

De beloofde links:
Ontdek je Totemdier
Welk dier is jouw geboorte totem?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.